« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Aleksander Wojciechowski - malarstwo po 45 r., Historia sztuki, Historia sztuki | » Aleksander Fredro - Pan Jowialski, rok II, Historia literatury polskiej do 1918, Romantyzm, Streszczenia (romantyzm), Romantyzm | » ALEKSANDER KAMIĹSKI, Pedagogika, pedagogika społeczna | » Aleksander Krawczuk - Kleopatra(1), e-books, e-książki, ksiązki, , .-y | » Aleksander Dumas - Dartagnan, Literatura, Dumas Alexander | » Aleksander Fredro - Pan Geldhab, ♠Filologia Polska♠, ROMANTYZM, Fredro | » Aleksandra Brylska - Reprezentacje ataków atomowych na Hiroszimę i Nagasaki oraz przedstawienia bomby atomowej w Polsce, Japonia | » Aleksander Wit Labuda Eksplikacja tekstu, edukacja,hobby,, Edukacja, teoria. lit., kulturoznawstwo, socjologia | » Aleksander Puszkin - Dama pikowa (tłum. polskie), Filologia Rosyjska, Historia Literatury Rosyjskiej, Semestr I | » Aleksander Bruckner - Mitologia słowiańska i polska.by anya, słowianie |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaramix.keep.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->SpiS treścirozdział1. trzy, dwa, jeden… StArt! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5Blog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5Serwisy stron WWW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14rozdział2.edytory WYSiWYG, czyli chłopcy od brudnej roboty . . 26edytory HtML . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27edytory WYSiWYG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29Korzystanie z edytora WYSiWYG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36rozdział3. Grafika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65Dodawanie obrazków do strony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69tworzenie grafiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76Darmowa grafika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83rozdział4. HtML — język internetu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88Składnia języka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88rozdział5. Wykorzystanie formularzy i ramek . . . . . . . . . . . . . . 109Formularze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109ramki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116Dodatkowe znaczniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119rozdział6. co to znaczy mieć styl, czyli słów kilka o cSS . . . . . 120Formatowanie tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Dekoracja tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Kolor i tło . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marginesy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .programy do tworzenia arkuszy stylów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1281311361371383tWorzenie Stron WWW.ilustrowany przewodnikrozdział7. tworzenie dynamicznych stron WWW,czyli JavaScript w akcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141typy danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Wyrażenia i warunki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Wprowadzanie poleceń. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .okna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144146149159rozdział8. Animacje Flash . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169przygotowywanie grafiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170Animacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182eksportowanie i publikowanie filmów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189rozdział9. promocja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191Wyszukiwarki internetowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .reklama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Katalogi internetowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .ogłoszenia prasowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .poczta elektroniczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Banery reklamowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .193200201202203205rozdział10. poradnik, czyli od czego zacząć . . . . . . . . . . . . . . . 207Struktura witryny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212Szablon witryny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213projektowanie zawartości stron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2154rozDziAł6co to znaczy mieć styl,czyli słów kilka o cSSPrzyciski, paski menu, zdjęcia, obrazy — nieodłączne elementy stron WWW.Dotychczas dowiedziałeś się, jak je tworzyć i budować z nich całość za pomocąedytorów tekstowych lub aplikacji WYSIWYG. Poznałeś również podstawy ję-zyka HTML. Czas zaprzyjaźnić się z CSS, czyli kaskadowymi arkuszami stylów.Styl w wirtualnym świecie nie wymaga dużych nakładów finansowych, a jedyniezainwestowania odrobiny czasu w opracowanie stylistyki strony i konsekwentnerealizowanie przyjętych założeń.Kaskadowe arkusze stylów (ang.cascading style sheets— CSS) są stosowane doformatowania stron i pozwalają na uzyskanie doskonałej kontroli nad jednolitymwyglądem poszczególnych stron i całej witryny. Wyobraź sobie witrynę składa-jącą się z dużej liczby stron WWW, nad którą pracuje cała grupa programistów.Mając wyobrażenie o stopniu skomplikowania zadania polegającego na stwo-rzeniu kilku stron, na których używana będzie ta sama stylistyka — krój, kolor,wielkość czcionki, kolorystyka elementów czy wygląd tabel, wyobraź sobie, jaktrudno zapanować nad tymi wszystkimi elementami, gdy masz do ogarnięcia kil-kaset stron projektowanych przez kilka różnych osób. Do tego celu niezawodnieprzydają się kaskadowe arkusze stylów.Korzystanie z CSS oznacza również oszczędność miejsca, ponieważ styl każdegoelementu jest definiowany jednokrotnie w pliku definicji stylów, a nie przy każ-dym wystąpieniu elementu na stronie, czyli w przypadku takich elementów jak naprzykład akapit czy nagłówek kilkadziesiąt razy na każdej stronie.WskazóWkaSzczegółowe informacje na temat kaskadowych arkuszy stylów znajdziesz podadresemhttp://www.w3.org/Style/CSS/.120co to znaczy mieć styl, czyli słów kilka o cSSDefinicje stylów można wprowadzać do opisu strony na kilka sposobów. Pamiętaj,że każdy z tych sposobów ma swoje wady i zalety, a wybór najlepszego sposobuzależy od preferencji programisty oraz sytuacji, w której styl ma być zastosowany.Sposób I<p style=”color:blue; font-family:Arial;font-size:12pt;”> Zawartość akapitu </p>Zaleta:prostota użycia.Wada:konieczność powtarzania definicji dlakażdego kolejnego znacznika umieszczane-go na stronie.Definicja stylu jest umieszczona bezpośred-nio w znaczniku. Jest to analogiczna skład-nia do umieszczania w znaczniku atrybutówtego znacznika.Sposób II<html><head><style type=”text/css”>p{ color:blue;font-family:Arial;font-size:12pt;}</style></head><body><p> Pierwszy akapit </p><p>Drugi akapit</p></body></html>Zaleta:jednokrotna definicja stylu dla ele-mentu w obrębie strony.Wada:dla tego samego znacznika na innychstronach musisz ponownie zdefiniować styleznacznika wewnątrz nagłówków tych stron.Definicja stylu jest umieszczona w nagłówkudokumentu. Tak zdefiniowany styl odnosi siędo wszystkich znaczników tego typu w doku-mencie.Sposób III<html><head><link href=”style.css” rel=”stylesheet”type=”text/css”></head><body><p> Pierwszy akapit </p><p>Drugi akapit</p></body></html>Zaleta:do tak zdefiniowanego arkusza moż-na podłączyć wiele stron witryny i wszyst-kie będą miały zdefiniowane te same style.Zmiana stylu danego elementu na wszyst-kich stronach witryny wymaga jedynie zmia-ny odpowiednich wpisów w arkuszu stylów.Definicja stylu jest umieszczona w osobnympliku o rozszerzeniu*.css,który jest powiązanyz dokumentem strony poprzez użycie znacz-nika<link>.Atrybuthrefwskazuje ścieżkędostępu do pliku arkuszy stylów. Wywołaniezewnętrznego arkusza stylów znajduje sięw nagłówku i dotyczy całej strony WWW, czyliwszystkich elementów danego typu.121
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|