« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Aleksander Wojciechowski - malarstwo po 45 r., Historia sztuki, Historia sztuki | » Aleksander Fredro - Pan Jowialski, rok II, Historia literatury polskiej do 1918, Romantyzm, Streszczenia (romantyzm), Romantyzm | » Akta Golgoty - Philipp Vandenberg, ► Ebooki ◄, • Thriller •, • Akta Golgoty Philipp Vandenberg • | » ALEKSANDER KAMIĹSKI, Pedagogika, pedagogika społeczna | » Aleksander Krawczuk - Kleopatra(1), e-books, e-książki, ksiązki, , .-y | » Aleksander Dumas - Dartagnan, Literatura, Dumas Alexander | » Aleksander Fredro - Pan Geldhab, ♠Filologia Polska♠, ROMANTYZM, Fredro | » Aleksandra Brylska - Reprezentacje ataków atomowych na Hiroszimę i Nagasaki oraz przedstawienia bomby atomowej w Polsce, Japonia | » Aleksander Wit Labuda Eksplikacja tekstu, edukacja,hobby,, Edukacja, teoria. lit., kulturoznawstwo, socjologia | » Aleksander Puszkin - Dama pikowa (tłum. polskie), Filologia Rosyjska, Historia Literatury Rosyjskiej, Semestr I |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plefriends.pev.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->Fotografia cyfrowa27. Szum cyfrowy — co to jest i jak z nim walczyć28. Użycie koloru / 5829. Jeszcze o kolorze / 60/ 5630. Kolorowe filtry — zmiana temperatury barwy zdjęcia / 6231. Ekspozycja i pomiar światła33. Światło/ 66/ 6432. Asekuracja w naświetlaniu / 6534. Wpływ oświetlenia na charakter zdjęcia / 6835. Kontrast / 7036. Głębia ostrości / 7237. Kilka słów o powiększeniu39. Wyostrzanie zdjęć41. Korekcja koloru/ 78/ 80/ 84/ 88/ 89/ 7438. Podstawy retuszu zdjęć / 7640. Analiza histogramów/ 82/ 8642. Obróbka zdjęć — kadrowanie43. Zmiana rozmiaru zdjęcia44. Krzywy horyzont — korekcja45. Lekko prześwietlone zdjęcie46. Niedoświetlone zdjęcie47. Zmiana tła/ 92/ 95/ 9148. Symulacja filtrów fotograficznych / 9349. Porządkowanie zdjęć50. Prezentacja zdjęć w sieci, fotogaleria internetowa / 96 Spis treściFotografia cyfrowa8. ZdjęciaarchitekturyNie ma jednej reguły, którą można by zawsze stosować pod-czas wykonywania zdjęć architektury. Ponieważ budynkibardzo się różnią, sposób fotografowania obiektu musi byćdostosowany do jego charakteru, warunków oświetleniowychoraz efektu, który chce się uzyskać (rysunek 8.1).Można jednak określić podstawowe zasady, którymi należysię kierować podczas fotografowania architektury:Słońce nie może być wysoko — ostre światłospowoduje, że na zdjęciu powstają duże kontrasty,przez co szczegóły znajdujące się w cieniu są całko-wicie niewidoczne, a gzymsy rzucają długie cieniena elewację budynku.Rysunek 8.1. Nietypowe ujęciemiasta poprzez sfotografowaniejego odbiciaZachowaj odstęp — fotografując budynek, powi-nieneś znajdować się w odległości równej połowiejego wysokości, co pozwoli Ci uniknąć powstaniaefektu walących się ścian. Jeśli chcesz wyekspo-nować jedynie fragment budynku, nadal warto,byś znajdował się w większej odległości i zrobiłodpowiednio duże zbliżenie. Dzięki temu zmniej-szy się kąt widzenia aparatu, przez co linie budyn-ku nie będą się zbiegały w jego górnych partiach(rysunek 8.2).Zdjęcia od dołu — jeśli chcesz poeksperymento-wać, możesz podejść całkiem blisko do budynkui wykonać fotografię od dołu. Dzięki temu nowo-czesna fasada będzie się przedstawiała jeszczebardziej imponująco (rysunek 8.3).Użyj filtra polaryzacyjnego — jeśli chcesz,by na zdjęciu było widoczne to, co dzieje sięza oknami budynku.Udane zdjęcia w wieczornym świetle — wykony-wanie fotografii wieczorem gwarantuje uzyskaniesoczystych kolorów, ale pamiętaj, że wieczornąsesję należy zaczynać późnym popołudniem, kiedybudynki wyraźnie odcinają się od nieba. Najlep-szym światłem jest padające pod kątem prostymna fasadę budynku.Rysunek 8.2. Aby wykonać zdjęciewysokiego budynku, musisz znajdowaćsię w odległości umożliwiającej zmiesz-czenie w kadrze całego budynku22 Fotografia cyfrowaRysunek 8.3. Jeśli nie maszmożliwości odsunięcia się od bu-dynku, aby pokazać go w całości,możesz wykonać zdjęcie od dołu,co spowoduje, że fasada będziesię przedstawiała jeszcze bardziejimponująco8. Zdjęcia architektury2Fotografia cyfrowa25. Optymalneustawieniaaparatu—dobór czasui przysłonyWycelować obiektyw i nacisnąć spust — to potrafi nawetmoje pięcioletnie dziecko. Jednak domyślne ustawienianie zawsze gwarantują wykonanie udanego zdjęcia. Wybieraniewłaściwych parametrów aparatu to droga do tworzenia corazlepszych fotografii.Właściwy dobór czasuJeśli zdjęcia często wychodzą rozmazane, najlepiej trzymaćsię następującej reguły: wybieraj taki czas naświetlania, któryjest krótszy niż sekunda podzielona przez ogniskową obiek-tywu (mowa nie o rzeczywistej ogniskowej, będącej odpo-wiednikiem dla aparatu analogowego, który miałby taki samkąt widzenia). Nie zawsze jednak należy ustawiać najkrótszymożliwy czas. Czas naświetlania nie tylko determinuje jas-ność zdjęcia, ale decyduje o tym, czy ruch zostanie zamrożony,czy podkreślony. Dlatego gdy będziesz fotografować porusza-jący się obiekt, wybierz czas1∕30 sekundy i śledź obiektywemprzemieszczający się obiekt. W efekcie uzyskasz ostro odwzo-rowany obiekt na rozmytym tle. Kiedy będziesz fotografowaćpłynącą wodę, również staraj się używać jak najdłużych czasównaświetlania (rysunek 25.1).Rysunek 25.1. Podczas fotografowaniapłynącej wody najlepiej jest użyć jaknajdłuższego czasu naświetlania52
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|