« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Aleksander Wojciechowski - malarstwo po 45 r., Historia sztuki, Historia sztuki | » Aleksander Fredro - Pan Jowialski, rok II, Historia literatury polskiej do 1918, Romantyzm, Streszczenia (romantyzm), Romantyzm | » Akta Golgoty - Philipp Vandenberg, ► Ebooki ◄, • Thriller •, • Akta Golgoty Philipp Vandenberg • | » ALEKSANDER KAMIĹSKI, Pedagogika, pedagogika społeczna | » Aleksander Krawczuk - Kleopatra(1), e-books, e-książki, ksiązki, , .-y | » Aleksander Dumas - Dartagnan, Literatura, Dumas Alexander | » Aleksander Fredro - Pan Geldhab, ♠Filologia Polska♠, ROMANTYZM, Fredro | » Aleksandra Brylska - Reprezentacje ataków atomowych na Hiroszimę i Nagasaki oraz przedstawienia bomby atomowej w Polsce, Japonia | » Aleksander Wit Labuda Eksplikacja tekstu, edukacja,hobby,, Edukacja, teoria. lit., kulturoznawstwo, socjologia | » Aleksander Puszkin - Dama pikowa (tłum. polskie), Filologia Rosyjska, Historia Literatury Rosyjskiej, Semestr I |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkolobrzeginfo.keep.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDZ DO PRZYK£ADOW DTP. Ksiêga eksperta SPIS TRECI KATALOG KSI¥¯EK Autor: Aleksander Kwany ISBN: 83-7197-482-5 Format: B5, stron: 456+8 str. kolorowych KATALOG ONLINE ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG TWÓJ KOSZYK Desktop Publishing (DTP), w pe³nym znaczeniu, obejmuje ca³okszta³t prac zwi¹zanych z cyfrowym przygotowaniem materia³ów do opublikowania zarówno w postaci drukowanej, jak i cyfrowej, np. na CD-ROM-ie. DTP szeroko wykorzystuje osi¹gniêcia informatyki, tote¿ zagadnieniom typowym dla tej dynamicznie rozwijaj¹cej siê dziedziny powiêcono w ksi¹¿ce najwiêcej miejsca. Cyfrowe technologie s¹ adaptowane jednak znacznie szerzej; st¹d m.in. rozdzia³y powiêcone wy³¹cznie przep³ywowi prac (workflows), fontom, systemom reprodukcji barw (w tym CMS) i przygotowaniu PostScriptów do nawietlania (CtF lub CtP), bez czego profesjonalny prepress nie móg³by po prostu istnieæ. Gwa³towny rozwój nowoczesnych metod przygotowania do druku oraz samego drukowania doprowadzi³ do wielu zmian w poligrafii, która staje siê coraz bardziej uzale¿niona od komputerów. Wspó³czesny operator DTP mo¿e wykonywaæ wszystkie prace bez potrzeby opuszczania stanowiska komputerowego, otrzymuj¹c gotowy wyrób o jakoci niemo¿liwej do osi¹gniêcia w konwencjonalnym procesie. Przemiany te przynios³y te¿ inne skutki. Cyfrowe przygotowanie do reprodukcji jest procesem, wbrew pozorom, trudniejszym ni¿ analogiczne dzia³ania analogowe, a ju¿ na pewno bardziej rozbudowanym. Oznacza to, ¿e kadra nowoczesnego studia prepress musi byæ odpowiednio wyszkolona, co dotyczy te¿ osób wczeniej zaanga¿owanych w przedkomputerow¹ poligrafiê. One tak¿e musz¹ zapoznaæ siê z arkanami informatyki, by móc wykorzystaæ swe dotychczasowe dowiadczenie w cyfrowym przep³ywie prac. Ksi¹¿ka ta pe³ni rolê praktycznego przewodnika po wspomaganym komputerowo przygotowaniu do profesjonalnego drukowania. Wartoæ dydaktyczn¹ publikacji podnosi zawarta w niej wiedza z zakresu poligrafii, podana w sposób niewymagaj¹cy od Czytelnika znajomoci podstaw procesów zachodz¹cych w przygotowalni oraz drukarni. Wielu operatorów styka siê po raz pierwszy z niektórymi terminami podczas pracy w oprogramowaniu DTP. Nie orientuj¹c siê, co dane pojêcie oznacza, pope³niaj¹ oni elementarne b³êdy, zw³aszcza ¿e programy tego typu istniej¹ czêsto w wersjach anglojêzycznych. Na nic zda siê tu opis przeczytany w pliku pomocy, skoro wystêpuj¹ce w nim terminy s¹ niezrozumia³e. Z drugiej strony, tempo ¿ycia nie zawsze pozwala na póniejsze nadrobienie braków w przygotowaniu zawodowym. Dlatego stara³em siê tak dozowaæ wszelkie dodatkowe wyjanienia tego, co mo¿e nie byæ zrozumia³e dla osoby obeznanej tylko informatycznie z danym oprogramowaniem, systemem czy procesem, aby dostarczyæ niezbêdnej wiedzy poligraficznej, nie odchodz¹c jednoczenie zbyt daleko od tematu. Lektura tej ksi¹¿ki jest wiêc po¿yteczna tak z punktu widzenia u¿ytkownika komputera, jak i osoby wdro¿onej w proces przygotowania do druku od strony poligraficznej. Absolutnie nie mo¿e ona zast¹piæ podrêczników o programach DTP czy opisuj¹cych urz¹dzenia zewnêtrzne komputera, jak równie¿ traktuj¹cych o poligrafii. DODAJ DO KOSZYKA CENNIK I INFORMACJE ZAMÓW INFORMACJE O NOWOCIACH ZAMÓW CENNIK CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Wydawnictwo Helion ul. Chopina 6 44-100 Gliwice tel. (32)230-98-63 e-mail: helion@helion.pl Idea działania CIP4...............................................................................................................................13 System ISO w poligrafii........................................................................................................................20 System OHSAS 18001..........................................................................................................................21 Publikowanie sieciowe..........................................................................................................................22 Publikacje elektroniczne.......................................................................................................................22 Cyfrowe systemy przepływu prac.........................................................................................................25 Nowe trendy a konwencjonalne metody reprodukcji............................................................................26 Rola Internetu w poligrafii....................................................................................................................29 Organizacja pracy w wydawnictwie.....................................................................................................29 Rozpoczynanie produkcji wydawniczej................................................................................................33 Reedycja..........................................................................................................................................35 Przekład z obcego j,zyka................................................................................................................36 Realizacja powierzonych zamówie/...............................................................................................38 Zakup praw autorskich....................................................................................................................53 Planowanie wydawnicze.......................................................................................................................54 Planowanie finansowe....................................................................................................................55 Planowanie techniczno-ekonomiczne.............................................................................................55 Planowanie tematyczne...................................................................................................................57 Planowanie tytułowe.......................................................................................................................57 Cykl redagowania publikacji.................................................................................................................58 Cykl produkcyjny..................................................................................................................................59 Systemy przepływu prac.......................................................................................................................60 AC&C HSH Group PDF PuzzleFlow.............................................................................................61 Adobe InScope................................................................................................................................73 Agfa Apogee, Apogee2 i 3..............................................................................................................74 Agfa Delano..................................................................................................................................105 Agfa IntelliNet..............................................................................................................................107 Barco FastLane.............................................................................................................................113 Błyskawiczne Kalkulacje Poligraficzne.......................................................................................122 CreoScitex Brisque i PS/M...........................................................................................................129 CreoScitex / Heidelberg Prinergy.................................................................................................131 ECRM MAXWorkFlow ...............................................................................................................134 EFI Command WorkStation.........................................................................................................135 Enfocus Certified Workflow.........................................................................................................135 4 Fujifilm CelebraNT Plus...............................................................................................................136 Fujifilm Celebrant Extreme..........................................................................................................136 Fujifilm Valiano............................................................................................................................137 GrandSoft Galileo.........................................................................................................................137 Heidelberg DataControl................................................................................................................140 Heidelberg Delta Technology.......................................................................................................141 Infosystems Printmanager.............................................................................................................142 Monotype PrintExpress.................................................................................................................145 Parascan Q-Manager.....................................................................................................................146 Screen Trueflow............................................................................................................................147 Ultimate Technographics ezWorkflow.........................................................................................147 Inne rozwiFzania workflow...........................................................................................................148 Workflow do mediów elektronicznych.........................................................................................149 Uwagi ko/cowe o systemach przepływu prac..............................................................................149 WdraGanie systemu workflow.......................................................................................................150 Systemy ultraszybkiego przesyłania danych.......................................................................................155 Korzystanie z SPC...............................................................................................................................155 !"# Sprz,t komputerowy uGywany w prepress..........................................................................................159 Budowa komputera.......................................................................................................................159 Liczenie w systemie dwójkowym i szesnastkowym.....................................................................164 Podział i charakterystyka komputerów.........................................................................................165 Praca w sieci komputerowej.........................................................................................................173 UrzFdzenia peryferyjne.................................................................................................................184 Oprogramowanie komputerowe..........................................................................................................227 Programy OCR, ICR i AVR.........................................................................................................228 Edytory tekstu...............................................................................................................................230 Programy skanujFce......................................................................................................................231 Programy do grafiki rastrowej......................................................................................................248 Programy do grafiki wektorowej..................................................................................................250 Programy do składu i łamania.......................................................................................................252 Programy antywirusowe...............................................................................................................259 Formaty zapisywania danych..............................................................................................................260 Formaty standardowe ogólnego przeznaczenia............................................................................260 Formaty wewn,trzne programów.................................................................................................264 Formaty uniwersalne.....................................................................................................................265 Programy do konwersji formatów plików....................................................................................266 Przesyłanie danych..............................................................................................................................266 Photo CD.............................................................................................................................................267 Adobe Extreme....................................................................................................................................268 PrintTalk..............................................................................................................................................269 WYSIWYG.........................................................................................................................................269 $%& Poj,cie fontu........................................................................................................................................272 Font czy czcionka................................................................................................................................272 Sposoby reprezentacji obrazu pisma przez fonty................................................................................273 Fonty wektorowe..........................................................................................................................273 Fonty bitmapowe i ekranowe........................................................................................................273 Fonty wektorowe polimorficzne...................................................................................................273 5 Wybór formatu fontu...........................................................................................................................274 Fonty TrueType............................................................................................................................274 Fonty Type 1.................................................................................................................................274 Konwersja TrueType na Type 1...................................................................................................276 Fonty OpenType...........................................................................................................................277 Hinting.................................................................................................................................................278 Hintowanie fontów Type 1...........................................................................................................278 Hintowanie fontów TrueType.......................................................................................................279 Pozyskiwanie fontów..........................................................................................................................280 Fonty komercyjne.........................................................................................................................280 Fonty darmowe.............................................................................................................................283 Umowa licencyjna...............................................................................................................................283 Licencja jednostanowiskowa........................................................................................................283 Licencja wielostanowiskowa........................................................................................................284 Tworzenie kopii zapasowych........................................................................................................284 DołFczanie fontów do plików publikacji......................................................................................284 Ochrona prawna fontów......................................................................................................................286 Tworzenie i modyfikowanie fontów...................................................................................................286 Projekt...........................................................................................................................................286 Digitalizowanie.............................................................................................................................287 Obróbka zeskanowanego projektu................................................................................................288 Tworzenie fontów w programach grafiki wektorowej..................................................................288 Tworzenie fontów w wyspecjalizowanych edytorach..................................................................292 Uwagi ko/cowe o projektowaniu fontów.....................................................................................308 UGywanie fontów do wyIwietlania znaków na ekranie......................................................................309 Programy do zarzFdzania fontami i ich archiwizowania....................................................................315 Adobe Type Manager...................................................................................................................316 Character Map Pro........................................................................................................................316 FontExpert.....................................................................................................................................317 FontFitter.......................................................................................................................................317 Font Gander..................................................................................................................................317 FontLoader....................................................................................................................................318 FontPage.......................................................................................................................................318 Font properties extension..............................................................................................................319 Font Sneak....................................................................................................................................319 Font Xplorer..................................................................................................................................319 Kernus...........................................................................................................................................320 ListFonts.......................................................................................................................................320 Metamorphosis..............................................................................................................................320 TrueType Renamer.......................................................................................................................321 Typograf........................................................................................................................................321 WGL Assistant..............................................................................................................................321 "' Poj,cie Iwiatła i barwy........................................................................................................................323 Atrybuty barw.....................................................................................................................................323 Temperatura barwowa.........................................................................................................................324 Widmo i koło barw..............................................................................................................................324 Rodzaje barw.......................................................................................................................................325 Barwy kolorowe............................................................................................................................325 Barwy niekolorowe.......................................................................................................................325 6 Barwy dopełniajFce.......................................................................................................................325 Barwy pierwszorz,dowe...............................................................................................................325 Barwy drugorz,dowe....................................................................................................................325 Barwy High-Fidelity.....................................................................................................................326 Barwy znakowane.........................................................................................................................326 Synteza barw.......................................................................................................................................326 Addytywne tworzenie barw..........................................................................................................326 Subtraktywne tworzenie barw.......................................................................................................327 Prawa opisujFce syntez, barw......................................................................................................327 Percepcja barw....................................................................................................................................328 Definiowanie barw..............................................................................................................................328 Przestrze/ CIE XYZ.....................................................................................................................328 Przestrze/ CIE xyY.......................................................................................................................329 Przestrze/ CIE Lab.......................................................................................................................329 Model CMC..................................................................................................................................330 Przestrze/ RGB.............................................................................................................................330 Przestrze/ CMY(K)......................................................................................................................331 Przestrze/ HSB.............................................................................................................................332 Przestrze/ Munsella......................................................................................................................333 Biblioteki barw wzorcowych........................................................................................................333 Kompresowanie danych......................................................................................................................335 LZW..............................................................................................................................................336 JPEG.............................................................................................................................................337 RLE...............................................................................................................................................339 Wybór rodzaju kompresji.............................................................................................................339 Sposoby kompresji danych...........................................................................................................339 RóGnice w gamach barw urzFdze/......................................................................................................340 Korzystanie z CMS.............................................................................................................................341 Profile barw...................................................................................................................................341 Przekształcanie zakresu barw.......................................................................................................345 UrzFdzenia pomiarowe.................................................................................................................346 WdraGanie systemu zarzFdzania barwami....................................................................................348 Konwersja barw..................................................................................................................................349 Przebieg separacji.........................................................................................................................349 Równowaga szaroIci.....................................................................................................................350 Ograniczenia w nakładaniu farb...................................................................................................351 Generacja czerni............................................................................................................................351 Czynniki wpływajFce na reprodukcj, barw w druku........................................................................353 Elementy kontrolne arkusza drukarskiego..........................................................................................353 (')"" Szkic wydawniczy...............................................................................................................................356 Definicja szkicu wydawniczego...................................................................................................356 Uwagi wst,pne o wykonywaniu szkicu........................................................................................356 Szkic w programach DTP.............................................................................................................357 Oznaczenia szkicowe..........................................................................................................................357 Oznaczenia marginesowe..............................................................................................................359 Wykonywanie szkicu..........................................................................................................................359 Makieta wydawnicza...........................................................................................................................370 Definicja makiety..........................................................................................................................370 Uwagi wst,pne o wykonywaniu makiet.......................................................................................370
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|