« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Alice Bailey & Djwhal Khul Esoteric-Astrology-The-Zodiac-and-the-Rays, Astrologia po Angielsku 1.1 GB ksiazek, Astrology Ebooks | » Alexander Hamilton Young Statesman (Young Patriots) - Helen Boyd Higgins, Ebooks (various), Biography Mega Pack(2) | » Algebra z geometri¡ analitycznej - spis zadań, Ebooks, Informatyka, matematyka - algebra | » Al Mann - Dunninger Mystic Series - MS E - Modern Spirit Seances, Ultimate Magic eBooks Collection | » Ally Condie - Cassia & Ky Bd. 2 - Die Flucht, Diverse ebooks 28.01.2012, extracted | » Al Mann - 101 Psychic Tests, Ultimate Magic eBooks Collection | » Al Mann - The Test Of Thoth, Ultimate Magic eBooks Collection | » Al Mann - The Shattered Chalice, Ultimate Magic eBooks Collection | » Al Mann - The Four O' Clock Incident, Ultimate Magic eBooks Collection | » Al Mann - Levitation, Ultimate Magic eBooks Collection |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plchaotyczny.htw.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] {\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset238{\*\fname Courier New;}Courier New CE;}}\viewkind4\uc1\pard\lang1045\f0\fs20 Aleister CROWLEY - Ksi\'eaga Jogi i Magiji \parAleister CROWLEY " Joga "\part\'b3um. Dariusz Misiuna\par\par\'afycie , takie jakim je znamy , jest pe\'b3ne cierpienia. Wystarczy wspomnie\'e6 tylko \par, \'bfe ka\'bfdy cz\'b3owiek otrzyma\'b3 wyrok , lecz nie zna daty jego wykonania. Nikomu \parnie wydaje si\'ea to przyjemne. Podobnie, ka\'bfdy robi wszystko co w jego mocy, by \parwyrok ten odroczy\'e6, a gdyby by\'b3 w stanie go odwr\'f3ci\'e6, po\'9cwi\'eaci\'b3by wszystko, co \partylko ma.\parSt\'b9d te\'bf praktycznie wszystkie religie i wszystkie filozofie zaczynaj\'b9 bez \paros\'b3onek od obiecywania swoim zwolennikom nagrody w postaci nie\'9cmiertelno\'9cci.\par\'afadna religia nie upad\'b3a jak dot\'b9d z nadmiaru obietnic. Obecny rozpad religii \parwi\'b9\'bfe si\'ea z tym, \'bfe ludzie prosz\'b9 o dowody. Pr\'eadzej wyrzekli by si\'ea znacz\'b9cych \parkorzy\'9cci materialnych, jakie dobrze zorganizowana religia przynosi Pa\'f1stwu, \parani\'bfeli zgodzili na oszustwo czy fa\'b3szerstwo, czy te\'bf jakikolwiek system, kt\'f3ry, \parnawet je\'9cli nie jest winny, to w ostateczno\'9cci nie jest w stanie dowie\'9c\'e6 swojej \parniewinno\'9cci.\parGdy jest si\'ea po cz\'ea\'9cci bankrutem, najlepiej podej\'9c\'e6 na nowo do problemu bez z \parg\'f3ry przyj\'eatych za\'b3o\'bfe\'f1. Zacznijmy w\'b9tpi\'e6 w ka\'bfde stwierdzenie. Odnajd\'9fmy spos\'f3b \parna poddawanie ka\'bfdego stwierdzenia testowi eksperymentu. Czy istnieje cho\'e6 \parziarno prawdy w twierdzeniach rozmaitych religii ? Niechaj nam wolno b\'eadzie \parznale\'9f\'e6 odpowied\'9f na to pytanie.\parPocz\'b9tkow\'b9 trudno\'9c\'e6 sprawia niezmierne bogactwo materia\'b3u do sprawdzenia. \parKrytyczne sprawdzenie wszystkich system\'f3w by\'b3oby nieko\'f1cz\'b9cym si\'ea zadaniem; \parlista \'9cwiadectw jest zbyt d\'b3uga. Teraz ka\'bfda religia jest r\'f3wnie dobra i ka\'bfda \parwymaga wiary. Odrzucimy wi\'eac to pytanie z braku mo\'bfliwo\'9cci potwierdzenia. Lepiej \parwi\'eac sprawdzi\'e6, czy nie istnieje jaka\'9c kwestia, co do kt\'f3rej wszystkie religie \pars\'b9 zgodne: bo je\'9cli tak jest, mo\'bfe okaza\'e6 si\'ea ona godna zbadania.\parNie nale\'bfy jej z pewno\'9cci\'b9 szuka\'e6 w dogmatach. Nawet tak prosta idea jak \parprzekonanie o wy\'bfszym i wieczystym bycie jest negowana przez jedn\'b9 trzeci\'b9 rasy \parludzkiej. Legendy tycz\'b9ce si\'ea cud\'f3w s\'b9 pewnie uniwersalne, lecz z braku \parnaocznych dowod\'f3w mijaj\'b9 si\'ea ze zdrowym rozs\'b9dkiem.\parWi\'eac co z pocz\'b9tkiem religii? Jak to si\'ea sta\'b3o, \'bfe tyle nieudowodnionych \partwierdze\'f1 zosta\'b3o przyj\'eatych przez ludzi wszelkiego rodzaju ? Czy\'bf to nie \pargraniczy z cudem?\parIstnieje jednak jeden rodzaj cudu, kt\'f3ry z pewno\'9cci\'b9 si\'ea wydarza, a jest nim \pardzia\'b3anie geniuszu. Nie znajdziemy jego analogii w przyrodzie. Nie do pomy\'9clenia \parjest nawet jaki\'9c "super-pies" przekszta\'b3caj\'b9cy \'9cwiat ps\'f3w, podczas gdy w \parhistorii ludzko\'9cci zdarza si\'ea to z du\'bf\'b9 regularno\'9cci\'b9. Dzisiaj mamy trzech \par"super-ludzi", b\'ead\'b9cych ze sob\'b9 w niezgodzie. Co wsp\'f3lnego odnajdziemy u \parChrystusa, Buddy i Mahometa? Czy jest co\'9c, co ich \'b3\'b9czy?\par\'afaden punkt w doktrynie, \'bfaden punkt w etyce, \'bfadna teoria "\'bfycia po \'bfyciu", a \parjednak w historii ich \'bfycia odnajdziemy pewn\'b9 to\'bfsamo\'9c\'e6, mimo wielu r\'f3\'bfnic.\parBudda urodzi\'b3 si\'ea ksi\'eaciem, a zmar\'b3 jako \'bfebrak.\parMahomet urodzi\'b3 si\'ea \'bfebrakiem, a zmar\'b3 jako ksi\'b9\'bf\'ea.\parChrystus pozosta\'b3 nieznany jeszcze wiele lat po swojej \'9cmierci.\parWielkie \'bfywoty ka\'bfdego z nich spisane by\'b3y przez dewot\'f3w i jest w nich co\'9c \parwsp\'f3lnego - przemilczenie. Nie wiemy nic o \'bfyciu Chrystusa mi\'eadzy dwunastym a \partrzydziestym rokiem jego \'bfycia. Mahomet znikn\'b9\'b3 w jaskini. Budda po opuszczeniu \parswojego pa\'b3acu przez wiele lat przebywa\'b3 na pustyni.\parKa\'bfdy z nich, doskonale cichy podczas swojego znikni\'eacia, gdy wr\'f3ci\'b3, \parnatychmiast zacz\'b9\'b3 naucza\'e6 nowego prawa.\parJest to zadziwiaj\'b9ce i sprawia, \'bfe kusi nas sprawdzenie, czy r\'f3wnie\'bf innym \parwielkim nauczycielom religii nie wydarzy\'b3o si\'ea co\'9c podobnego.\parMoj\'bfesz wi\'f3d\'b3 spokojne \'bfycie, p\'f3ki go nie wygnano z Egiptu. Skry\'b3 si\'ea wtedy w \parkrainie Midian i nie wiadomo, co tam porabia\'b3, a przecie\'bf natychmiast po \parpowrocie postawi\'b3 ca\'b3e miejsce na g\'b3owie. Potem znowu znikn\'b9\'b3 na g\'f3rze Synaj na \parkilka dni i powr\'f3ci\'b3 z Tablicami Prawa w r\'eakach. \par\'8cwi\'eaty Pawe\'b3 (znowu), po przygodach w drodze do Damaszku, uda\'b3 si\'ea na Pustyni\'ea \parArabsk\'b9, gdzie przebywa\'b3 przez wiele lat, a po powrocie obali\'b3 Cesarstwo \parRzymskie. Nawet w legendach dzikich plemion znajdziemy podobny schemat. Kto\'9c, \parkto nie jest nikim szczeg\'f3lnym, udaje si\'ea na odosobnienie, by wr\'f3ci\'e6 jako wielki \paruzdrowiciel; i nikt nie wie w\'b3a\'9cciwie, co mu si\'ea przydarzy\'b3o.\parWe wszystkich mitach i bajkach pojawia si\'ea ten sam zbieg okoliczno\'9cci. Nikt \parodchodzi, by wr\'f3ci\'e6 jako Kto\'9c. Nie da si\'ea tego wyja\'9cni\'e6 w jaki\'9c zwyczajny \parspos\'f3b.\parNie ma jakiejkolwiek poszlaki, kt\'f3ra by kaza\'b3a nam twierdzi\'e6, \'bfe ludzie ci byli \parod pocz\'b9tku wyj\'b9tkowi. Mahomet z trudem dosiada\'b3 wielb\'b3\'b9da, gdy mia\'b3 trzydzie\'9cci \parpi\'ea\'e6 lat, nie m\'f3wi\'b9c ju\'bf o jakimkolwiek talencie do czego\'9c innego. \'8cwi\'eaty Pawe\'b3 \parposiada\'b3 troch\'ea talentu, ale plasuje si\'ea na ko\'f1cu tej pi\'b9tki. \'afaden z nich nie \parposiada\'b3 narz\'eadzia w\'b3adzy, takiego jak rz\'b9d czy pieni\'b9dze.\parMoj\'bfesz by\'b3 znacz\'b9c\'b9 postaci\'b9 w Egipcie, zanim go opu\'9cci\'b3; wr\'f3ci\'b3 jako obcy \parcz\'b3owiek.\parChrystus nie by\'b3 w Chinach i nie o\'bfeni\'b3 si\'ea z c\'f3rk\'b9 cesarza.\parMahomet nie dysponowa\'b3 liczebn\'b9 i zdyscyplinowan\'b9 armi\'b9.\parBudda nie zjednoczy\'b3 organizacji religijnych.\par\'8cwi\'eaty Pawe\'b3 nie spiskowa\'b3 z ambitnym genera\'b3em.\parKa\'bfdy z nich powr\'f3ci\'b3 biedny; ka\'bfdy z nich powr\'f3ci\'b3 samotny.\parJaka by\'b3a istota ich w\'b3adzy? Co im si\'ea wydarzy\'b3o na odosobnieniu?\parHistoria nie pomo\'bfe nam rozwi\'b9za\'e6 tego problemu, bo historia milczy.\parPosiadamy jedynie zapiski, jakie oni sporz\'b9dzali.\parBy\'b3oby znacz\'b9ce, gdyby\'9cmy znale\'9fli w nich jakie\'9c punkty wsp\'f3lne.\parZ poprzednio wymienionych wielkich nauczycieli jedynie Chrystus milczy; \parpozosta\'b3a czw\'f3rka co\'9c nam m\'f3wi; jedni wi\'eacej, inni mniej.\parBudda szczeg\'f3\'b3owo omawia, co si\'ea z nim dzia\'b3o, i nie starcza nam tutaj miejsca \parna przytoczenie tego. Sens tego wszak\'bfe jest taki, \'bfe powierzono mu w opiece \partajemn\'b9 si\'b3\'ea \'9cwiata.\parO do\'9cwiadczeniu \'9cwi\'eatego Paw\'b3a wiemy jedynie, \'bfe mia\'b3 zwidy jakoby zosta\'b3 \parporwany do Nieba i tam widzia\'b3 i s\'b3ysza\'b3 rzeczy, o kt\'f3rych nie ma prawa m\'f3wi\'e6.\parMahomet m\'f3wi dziwne rzeczy o tym, \'bfe odwiedzi\'b3 go anio\'b3 Gabriel, kt\'f3ry przekaza\'b3 \parmu s\'b3owa Boga.\parMoj\'bfesz powiada, \'bfe ujrza\'b3 Boga.\parPomimo i\'bf wszystkie te stwierdzenia na pierwszy rzut oka wydaj\'b9 si\'ea odmienne, \parmaj\'b9 jednak co\'9c wsp\'f3lnego. Opisuj\'b9 do\'9cwiadczenia, kt\'f3re jeszcze pi\'ea\'e6dziesi\'b9t lat \partemu zwane by\'b3y ponadzmys\'b3owymi, dzisiaj nazywa si\'ea je duchowymi, a za \parpi\'ea\'e6dziesi\'b9t lat nada im si\'ea w\'b3a\'9cciw\'b9 nazw\'ea dla fenomenu, jaki one opisuj\'b9.\parTeoretycy r\'f3\'bfnych religii nie maj\'b9 problemu z ich wyja\'9cnianiem, ale r\'f3\'bfni\'b9 si\'ea \parmi\'eadzy sob\'b9.\parMahomet twierdzi, \'bfe B\'f3g istnieje i \'bfe naprawd\'ea wys\'b3a\'b3 do niego anio\'b3a Gabriela, \parale inni si\'ea z nim nie zgadzaj\'b9. I je\'9cli chodzi o natur\'ea tego przypadku, nie da \parsi\'ea dostarczy\'e6 wiarygodnego dowodu.\parBrak dowod\'f3w silnie jest odczuwany przez chrze\'9ccija\'f1stwo (i w mniejszym stopniu \parprzez islam), co sprawia, \'bfe jak na pniu produkowane s\'b9 cuda, by wesprze\'e6 jego \parchwiejn\'b9 struktur\'ea. My\'9cl nowo\'bfytna, odrzucaj\'b9c te cuda, przyswoi\'b3a teorie \parm\'f3wi\'b9ce o epilepsji i szale\'f1stwa. Tak jakby organizacja mog\'b3a powsta\'e6 z \pardezorganizacji ! Nawet je\'9cli epilepsja by\'b3a przyczyn\'b9 tych wszystkich ruch\'f3w, \parkt\'f3re wynios\'b3y cywilizacj\'ea po cywilizacji ze stanu barbarzy\'f1stwa, to by\'b3by to \partylko argument na rzecz epilepsji. \parOczywi\'9ccie, wielcy ludzie nigdy nie podlegaj\'b9 standardom maluczkich, a ten, \parkt\'f3rego misj\'b9 jest obalenie \'9cwiata, z trudem mo\'bfe unikn\'b9\'e6 tytu\'b3u rewolucjonisty. \parManie danego okresu zawsze dostarczaj\'b9 sposobno\'9cci do nadu\'bfy\'e6. Mani\'b9 Kajfasza \parby\'b3 judaizm, a faryzeusze powiedzieli mu, \'bfe Chrystus "blu\'9fni". Pi\'b3at by\'b3 \parlojalnym Rzymianinem; przed nim oskar\'bfono Chrystusa o "bunt". Za czas\'f3w \parwszechw\'b3adzy papie\'bfa wa\'bfne by\'b3o udowodni\'e6 wrogowi "herezj\'ea". Dzi\'9c, w czasach \paroligarchii medycznej staramy si\'ea dowie\'9c\'e6 "szale\'f1stwa" naszych przeciwnik\'f3w i (w \parkrajach puryta\'f1skich) atakujemy ich "moralno\'9c\'e6". Powinni\'9cmy zatem porzuci\'e6 \parwszelk\'b9 retoryk\'ea i bez \'bfadnych uprzedze\'f1 dociec zjawi...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|