« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Akta Golgoty - Philipp Vandenberg, ► Ebooki ◄, • Thriller •, • Akta Golgoty Philipp Vandenberg • | » Alysson Noel Nieśmiertelni 03 Shadowland(W cieniu klątwy) Całość, ebooki, Wersje , alyson noel, Nieśmiertelni, Nieśmiertelni 03 Shadowland | » Aleksandra Ruda - Odnaleźć swą Drogę, Ebooki, Aleksandra Ruda | » Alkohole 3, Użytkowe, Ebooki, Alkohole | » Alkohole 7, Użytkowe, Ebooki, Alkohole | » Alkohole 2, Użytkowe, Ebooki, Alkohole | » Albrecht Karl - inteligencja praktyczna. sztuka i nauka zdrowego rozsądku pełna wersja, ! EBOOKI, A, Albrecht Karl | » Alien T.J. - Miasto Złotego Gryfa, Ebooki, A, Alien T. J | » Aldiss Brian - Helikonia 1 - Wojna Helikonii, ebooki SF | » Alfa Eridana - ANTOLOGIA, ebook txt, Ebooki w TXT |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaramix.keep.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Wordpress. Tworzenie własnych motywów Idź do • Spis treści • Skorowidz Autorzy: Alan Cole, Raena Jackson Armitage, Brandon R. Jones, Jerey Way Tłumaczenie: Łukasz Piwko ISBN: 978-83-246-3136-0 Tytuł oryginału: Format: 168×237, stron: 224 Katalog książek Sprawdź, jak zarobić na WordPressie! • Jak skonstruowany jest mechanizm szablonów? • Jak tworzyć motywy zgodnie z prawem? • Gdzie najlepiej sprzedać gotowy motyw? WordPress to wiodący system do szybkiego tworzenia eleganckich, bogatych w treść oraz grakę stron internetowych. Nieważne, czy jest to blog, strona domowa, czy witryna rmowa – WordPress sprawdzi się wyśmienicie w każdej roli. Jedną z jego cech, dzięki którym zasłużył na swoją popularność, jest niezwykle intuicyjny i elastyczny sposób tworzenia motywów. Dzięki niemu masz do wyboru tysiące gotowych skórek, a ponadto możesz stworzyć własną, niepowtarzalną, która sprawi, że Twoja strona zyska na atrakcyjności. A może motywy można sprzedawać? Oczywiście, możesz zarobić na tworzeniu „skórek” dla WordPressa. W końcu przy tylu milionach użytkowników nikt nie powinien narzekać na brak klientów! Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz tę sztukę. W trakcie lektury poznasz zasady planowania motywu, metody projektowania szablonów oraz sposoby tworzenia motywów na podstawie modeli. Ponadto autorzy przedstawią Ci zaawansowane zagadnienia, takie jak zarządzanie archiwami, wyświetlanie stron informujących o błędach czy też zarządzanie komentarzami. Wśród poruszanych tematów znajdziesz również omówienia najlepszych sposobów testowania szablonów i wskazówki na temat rozwiązywania najczęściej występujących problemów. Dodatkowo autorzy przedstawiają niezwykle istotny aspekt tworzenia szablonów – przepisy prawne. Ta wiedza z pewnością zaprocentuje w przyszłości! Będziesz wiedział, jak nie wejść w konikt z prawem autorskim, jak licencjonować własne motywy oraz jak najlepiej je sprzedać! • Planowanie motywu • Deniowanie wyglądu menu • Etapy procesu projektowania • Zasady projektowania motywu • Podział na strony • Strony archiwum, o autorze, kategorii oraz znaczników • Strony błędów • Umieszczanie bloków reklamowych • Modele jako podstawa do tworzenia szablonów • Zaawansowane techniki konstruowania motywów • Dodawanie ilustracji • Komentarze • Wykorzystanie widżetów • Dodawanie opcji motywów • Handel motywami Zobacz, jakie możliwości kryje najpopularniejszy system do tworzenia stron – WordPress! katalog Twój koszyk Cennik i informacje o nowościach Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 © Helion 1991–2011 Spis treści Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Adresaci książki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Zawartość książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Źródła pomocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Witryna książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Podziękowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Raena Jackson Armitage . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Allan Cole. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Brandon R. Jones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Jeffrey Way. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Konwencje typografi czne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Przykłady kodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Wskazówki, uwagi i ostrzeżenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Rozdział 1 Wprowadzenie do WordPressa . . . . . . . . 19 Historia WordPressa w zarysie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 WordPress dziś . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Dlaczego WordPress . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21 WordPress.com a WordPress.org . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Co to jest motyw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Po co projektować motywy WordPressa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 W końcu… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Rozdział 2 Planowanie motywu . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Od czego zacząć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Strony i posty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Media i odnośniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Niestandardowe pola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Kategorie i znaczniki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Komentarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Widżety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Pętla. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Menu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31 Defi niowanie sukcesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31 Etap procesu projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 8 WordPress. Tworzenie własnych motywów Niech treść Cię prowadzi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 Etapy procesu projektowania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Przeprowadzanie własnych badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Zbieranie informacji o motywach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Zbieranie informacji o wtyczkach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 Zbieranie informacji o skryptach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 Miej oczy szeroko otwarte. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Nie przesadzaj z liczbą funkcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Etap procesu projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Planowanie z myślą o odbiorcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Etap procesu projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 Planowanie pod kątem wydawców . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Etap procesu projektowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Planowanie organizacji i hierarchii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41 Mapa i układ stron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Mapa witryny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Układ stron. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Rozdział 3 Projektowanie motywu . . . . . . . . . . . . . . 49 Zasady projektowania motywów WordPressa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Kolory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51 Barwy fi rmowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Kwestie typografi czne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Styl wizualny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 Układ i kompozycja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Budowa motywu WordPressa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Nagłówek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Menu nawigacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 Pętla. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Podział na strony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 Komentarze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 Paski boczne i widżety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Stopka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 Strona główna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 Standardowe szablony stron . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Szablony postów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Szablony stron archiwalnych, o autorze, kategorii oraz znaczników . . . . . . . 85 Strona wyników wyszukiwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Strona błędu 404 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 Spis treści 9 Standardowe style elementów HTML. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Funkcje dodatkowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 O niczym nie zapominaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 Rozdział 4 Tworzenie motywów na bazie modeli. . . . 95 Zalety platform. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 Motywy potomne — sprytny sposób wykorzystania platform . . . . . . . . . . . . . . . 96 Jak wybrać dobry model . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Modele warte uwagi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Modele darmowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Modele płatne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102 Który model jest najlepszy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105 Tworzenie prostego motywu potomnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105 Przygotowanie kanwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105 Tworzenie własnego motywu potomnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .108 Stylizowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Dopracuj arkusze stylów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115 Pierwsze koty za płoty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115 Rozdział 5 Zaawansowane techniki konstruowania motywów . . . . . . . . . . . 117 Szablony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117 Hierarchia szablonów w zarysie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .118 Hierarchia szablonów a motywy potomne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .120 Szablony motywu Thematic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .121 Budowanie strony głównej w stylu czasopisma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122 Usuwanie paska bocznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .123 Dodawanie plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .126 Modyfi kowanie stopki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .127 Punkty zaczepienia i fi ltry. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .130 Dodawanie ikony Favicon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .132 Punkty zaczepienia motywu Thematic. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .133 Krótkie podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134 Czas na przerwę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .138 Dopieszczanie swojego motywu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .138 Dodawanie przycisków mediów społecznościowych do postów. . . . . . . . . . .138 Wyświetlanie danych autora pod postami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140 Fragmenty postów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|