« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Aldiss Brian W. - Na zewnątrz, KSIĄŻKI, E-book, Aldiss Brian | » Aldiss Brian Wilson - Opowiadania I, e-book, Aldiss Brian | » Aldiss Brian Wilson - Kryptozoik, e-book, Aldiss Brian | » Aldiss Brian W. - Nieobliczalna gwiazda, KSIĄŻKI, E-book, Aldiss Brian | » Alex Joe - Cicha jak ostatnie tchnienie, e-book, Alex Joe | » Alistair MacLean - Łamacz kodów, KSIĄŻKI, E-book, Alistair MacLean | » Alistair MacLean - Rzeka Śmierci, KSIĄŻKI, E-book, Alistair MacLean | » Aldiss Brian W. - Kamyczki Poety Tu Fu, KSIĄŻKI, E-book, Aldiss Brian | » Alistair MacLean - Air Force One zaginął, KSIĄŻKI, E-book, Alistair MacLean | » Al-Râzî's Book of Secrets - The Practical Laboratory in the Medieval Islamic World by Gail Marlow Taylor (2008), Alchemia i spagiryka |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plonlycovers.opx.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Akty. Fotografia cyfrowa Autor: Roderick Macdonald T³umaczenie: Tomasz ¯mijewski ISBN: 978-83-246-0789-1 Tytu³ orygina³ Format: B5, stron: 408 Wydawnictwo Helion ul. Koœciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl Poszerz swoje artystyczne horyzonty Dowiedz siê, jak przygotowaæ i przeprowadziæ sesjê Naucz siê wydobywaæ piêkno z modelki Zobacz, co mo¿na zrobiæ ze zdjêciem przy u¿yciu komputera Cia³o cz³owieka od zawsze wzbudza³o zainteresowanie artystów i by³o jednym z najwa¿niejszych tematów w malarstwie oraz rzeŸbie. Tak¿e w fotografii artystycznej akty, fotografie glamour, zdjêcia erotyczne czy pejza¿e cia³a daj¹ artystom mo¿liwoœæ ekspresji i kreowania niepowtarzalnych dzie³. Obecnie, dziêki popularnoœci aparatów cyfrowych, fotograficy zyskali du¿o wiêksz¹ swobodê w zakresie eksperymentowania ze swoimi pracami. Jednak wci¹¿ tworzenie profesjonalnych i artystycznych zdjêæ wymaga du¿ej wiedzy oraz kreatywnoœci. Czytaj¹c ksi¹¿kê „Akty. Fotografia cyfrowa dla profesjonalistów”, rozwiniesz swój warsztat w zakresie fotografowania aktów. Dowiesz siê, jak dobraæ odpowiedni sprzêt do wykonywania aktów i jak wydobyæ z modelki to „coœ”, co sprawi, ¿e Twoje zdjêcia bêd¹ unikalne. Nauczysz siê manipulowaæ oœwietleniem, wykorzystywaæ cienie do tworzenia ciekawszych fotografii oraz przygotowywaæ i prowadziæ sesje zarówno w plenerze, jak i w profesjonalnym studio. Poznasz techniki, które pomog¹ Ci rozwin¹æ swoj¹ kreatywnoœæ, a tak¿e opanujesz metody obróbki zdjêæ. Dobór parametrów aparatu Korzystanie z oprogramowania Wspó³praca z modelk¹ Manipulowanie oœwietleniem Sesje w studio i w plenerze Ciekawe tematy i pozy Cyfrowa obróbka zdjêæ Rozwiñ swój warsztat i odkryj œwiat aktów dla profesjonalistów Spis treści 1 Wstęp.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 Bibliograia.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Sprzęt i oprogramowanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Szesnaście bitów RAW.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 Tryb RAW aparatu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Wielkie możliwości szesnastu bitów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 Użycie trybu RAW aparatu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 O aparacie słów kilka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 Wydruki a Internet.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Matryca. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Obiektyw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 Stabilizacja obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Statywy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Obiektywy stabilizujące obraz.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Matryca ze stabilizacją.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Światło i oświetlenie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Światło dzienne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Wbudowane lampy błyskowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 Lampy.montowane.na.aparacie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Światło ciągłe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Relektory.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 Lista życzeń.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Ile aparatów?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Komputery. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 Desktop.czy.laptop. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Dyski,.kopie.zapasowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Monitory.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Zamiast.myszy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Drukarki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Zarządzanie kolorami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 Opis problemu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 Rozwiązanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 2 Modelki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 Wybór modelki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 Pierwsza.modelka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 Partnerki, przyjaciółki, znajome i nieznajome.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 Modelki z Internetu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 Granice.pozowania.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 Formalności: płatności i przeniesienie praw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 Przygotowanie.sesji .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 Unikanie konliktów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 „Czy mogę przyjść z przyzwoitką?”.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 O pierwszym spotkaniu z modelką.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 Powitanie.modelki.na.planie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163 Makijaż i ozdoby. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 Praca.z.wieloma.modelkami.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 Krajobraz ludzkiego ciała. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 Nieporozumienia.podczas.pozowania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 3 Oświetlenie .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 Cienie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201 Eksperymenty .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 Photoshop .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214 Rozmieszczanie świateł.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216 Światło z tyłu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220 Światło ciągłe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 Światło bezcieniowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 Świece.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 Dodatki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 Klosze .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 Lampy błyskowe montowane na aparacie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243 Inne dodatki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245 4 Sesja .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 Planowanie i pomysły. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250 Gdzie zorganizować sesję?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 Studio.komercyjne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253 Plener .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257 Dobieranie miejsca na sesję plenerową.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259 Inne miejsca, inne modelki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 263 Koło domu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266 Studio.domowe.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 Umeblowanie studia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276 Garderoba.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277 Zaczynamy sesję. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284 Zdjęcia twarzy i wyraz twarzy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 Tematy.i.pozy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 Na stojąco.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 299 Podłoga.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 303 Plecy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310 Półleżenie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315 5 Obróbka końcowa .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318 Przechowywanie zdjęć.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325 Katalogowanie, przeglądanie, zmiana nazw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325 Płyta CD dla modelki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 329 Moduł Camera Raw: podstawowe funkcje.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330 Ustawienia domyślne .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335 Zakładki z ustawieniami, część I.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336 Korygowanie obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336 Koniec pracy w trybie Camera Raw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346 Zakładki z ustawieniami, część II.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347 Korygowanie poziomów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 351 Zaznaczanie obszarów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354 Magiczna różdżka.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 354 Pióro.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335 Lasso. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335 Wydzielanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335 Warstwa z maską.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356 Czyszczenie .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 357 Korygowanie.nachylenia .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367 Zmiana akcentów.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368 Filtry i tryby mieszania.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377 Zdjęcia monochromatyczne.......................................................................... 380 Polecenia Desaturate (Usuń kolor) i Channel Mixer (Mieszanie kolorów).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380 Polecenie Calculations (Obliczenia).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 382 Zachowanie.koloru. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 388 Skorowidz.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 394 Oświetlenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|