« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Algebraic Models of Disconnected Equivariant Spaces Golasiński Marek PEŁNA WERSJA, Nauka | » Alice Miller Źródło horroru w kołysce, Zachomikowane, Nauka, Studia i szkoła, Pedagogika, Dorosłe Dzieci | » Alan Bullock - Hitler i Stalin. Żywoty równoległe (Tom 2.), STUDIA i INNE PRZYDATNE, bogusław wołoszański | » Alice Miller Skąd się bierze przemoc, Zachomikowane, Nauka, Studia i szkoła, Pedagogika, Dorosłe Dzieci | » Algebraic Specification of Computer Viruses and Their Environments, Hacking and IT E-Book Dump Release | » alg zgi teo, STUDIA, Polibuda - semestr IV, Konstrukcje Betonowe, Egzamin | » Aleksander Kamiński, STUDIA, PSWzR, II Rok, SEMESTR IV, Pedagogika Społeczna, Ćwiczenia | » Algebra liniowa i jej zastosowanie Gancarzewicz Jacek FULL, Nauka | » Albert Einstein, Alll, Studia, VII semestr, Wynalazczość i ochrona własności | » Aleksander Puszkin - Dama pikowa (tłum. polskie), Filologia Rosyjska, Historia Literatury Rosyjskiej, Semestr I |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaramix.keep.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Algebra z geometri¡ analityczn¡ - MAP1015, MAP1016, MAP1017 Spis list zada« 1. Lista zerowa: Przykªadowe zadania szkolne. 2. Lista pierwsza: Podstawowe wªasno±ci liczb zespolonych. 3. Lista druga: Obliczanie pierwiastków n-tego stopnia liczby zespolonej i rozkªad funkcji wymiernej na sum¦ rzeczywistych uªamków prostych. 4. Lista trzecia: Podstawowe wªasno±ci macierzy i wyznaczników. 5. Lista czwarta: Macierze odwrotne, ukªady równa« liniowych i eliminacja Gaussa. 6. Lista pi¡ta: Dowolne ukªady równa« liniowych, twierdzenie Kroneckera-Capellego i wzo- ry Cramera. 7. Lista szósta: Przestrze« wektorowa R Uwaga. Niektóre z zada« s¡ zaczerpni¦te lub wzorowane na zadaniach z ni»ej podanych ksi¡»ek. Przy niektórych z tych zada« cytuj¦ ksi¡»k¦ ¹ródªow¡. Bibliograa [1] H. Anton, Ch. Rorres, Elementary Linear Algebra. Applications Version, 6th Edition, Wiley, New York 1991. [2] M. Bry«ski, Elementy teorii grup, Zaj¦cia fakultatywne w grupie matematyczno-zycznej, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1975. [3] O. Cuberbiller, Zadania i ¢wiczenia z geometrii analitycznej, PWN, Warszawa 1966. [4] N. Dróbka, K. Szyma«ski, Zbiór zada« z matematyki dla klasy I i II liceum ogólnoksztaª- c¡cego, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1977. [5] N. Dróbka, K. Szyma«ski, Zbiór zada« z matematyki dla klasy III i IV liceum ogólno- ksztaªc¡cego, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1973. [6] D.K. Faddiejev, I.S. Sominskij, Zbornik zadac po wyzszej algebrie, Nauka, Moskwa 1968. [7] M. Gewert, Zb. Skoczylas (red.), Algebra liniowa 1. Kolokwia i egzaminy, wyd. 5, GiS, Wrocªaw 2001. [8] H.D. Ikramov, Zadacznik po liniejnoj algebrie, Nauka, Moskwa 1975. [9] W. Jankowski, J. Kaczmarski, Liczby zespolone i zmienne zespolone, Zaj¦cia Fakultatyw- ne, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1974. [10] T. Jurlewicz, Powtórka od A do Z z algebry liniowej 1, YUMA, Wrocªaw 1996. [11] T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1. Denicje, twierdzenia, wzory, wyd. 9, GIS, Wrocªaw 2002. 1 3 i pªaszczyzny. 8. Lista siódma: Proste w przestrzeni i krzywe drugiego stopnia na pªaszczy¹nie. 9. Lista ósma: Struktury algebraiczne - grupy. 10. Lista dziewi¡ta: Zastosowania algebry i geometrii analitycznej w technice. 11. Lista dziesi¡ta: Powtórka. [12] T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra Liniowa 1. Przykªady i zadania, wyd. 7, GiS, Wrocªaw 2001. [13] E. K¡cki, D. Sadowska, L. Siewierski, Geometria analityczna w zadaniach, PWN, War- szawa 1993. [14] J. Klukowski, I. Nabiaªek, Algebra dla studentów, WNT, Warszawa 1999. [15] A.I. Kostrikin (red.), Zadania z algebry, PWN, Warszawa 1995. [16] I.W. Proskuriakov, Zbornik zadacz po liniejnoj algebrie, Nauka, Moskawa 1970. [17] S. Przybyªo, A. Szlachtowski, Algebra i wielowymiarowa geometria analityczna w zada- niach, WNT, Warszawa 1998. [18] J. Rutkowski, Algebra abstrakcyjna w zadaniach, PWN, Warszawa 2000. [19] W. Stankiewicz, Zadania z matematyki dla wy»szych uczelni technicznych, wyd. 11, PWN, Warszawa 2001. 2 Lista zerowa - przykªadowe zadania szkolne Temat: Przypomnienie wybranych podstawowych poj¦¢ z programu matematyki w szkole. Pomocnicza literatura do listy zerowej 1. D. i M. Zakrzewscy, Repetytorium z matematyki dla uczniów szkóª ±rednich i kandydatów na studia , Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2000. 2. R. Leitner, W. akowski, Matematyka dla kandydatów na wy»sze uczelnie techniczne, WNT, Warszawa 1978. Zadanie 0.1 Zapisa¢ nast¦puj¡ce trójmiany kwadratowe w postaci kanonicznej: x 2 + 2x; 4x 2 4x1: Zadanie 0.2 Zbada¢, czy mo»na rozªo»y¢ na czynniki liniowe rzeczywiste nast¦puj¡ce trójmiany kwa- dratowe: x 2 2x24; x 2 mx2m 2 ; x 2 7; 2x 2 x1; x 2 + 2: Je±li tak, to wyznaczy¢ ten rozkªad. Zadanie 0.3 Poda¢ wzór skróconego mno»enia dla (a+b) 3 . Obliczy¢ (ab)(a 2 +ab+b 2 ) i przedstawi¢ a 3 + b 3 w postaci iloczynu odpowiednich wyra»e«. Wykorzysta¢ otrzymane wzory do przedstawienia w postaci iloczynu nast¦puj¡cych wyra»e«: x 3 1; x 3 + 8. Zadanie 0.4 Upro±ci¢ wyra»enia wymierne (1 x 3 )=(3 + 3x + 3x 2 ) i (2x 2 x)=(2x). Zadanie 0.5 Wyprowadzi¢ wzory na sum¦ i iloczyn pierwiastków trójmianu kwadratowego (wzory Viete'a). Wyró»niki ("delty")podanych wielomianów s¡ dodatnie. Obliczy¢ sum¦ i ilo- czyn pierwiastków nast¦puj¡cych trójmianów (bez obliczania pierwiastków): x 2 8x + 12; 3x 2 + 5x + 2. Zadanie 0.6 Niech d = a=(b p c 2 + 1). Przeksztaªci¢ praw¡ stron¦ tak, by w mianowniku nie byªo pierwiastka. Zadanie 0.7 Niech dla 2 [0; 2]. Poda¢ warto±ci k¡ta , dla (a) warto±ci sinusa (i) s = 1=2, (ii) s = 1=2, (b) warto±ci cosinusa (i) c = 1=2, (ii) c = 1=2; 3 (c) jednocze±nie danych nast¦puj¡cych par warto±ci sinusa i cosinusa: s = 1=2; c = p 3=2; s = 1=2; c = p 3=2: Zadanie 0.8 Skorzysta¢ z nast¦puj¡cych to»samo±ci trygonometrycznych cos ( + ) = cos cos sin sin ; sin ( + ) = sin cos + cos sin do obliczenia warto±ci sin ( 4 + 3 ) oraz do wyra»enia sin ( + 2 ) i cos ( + 2 ) za pomoc¡ sinusa i cosinusa k¡ta . Zadanie 0.9 Dla jakich warto±ci parametru t pierwiastki równania x 2 + t x+t 2 = 0 s¡ równe sinusowi i cosinusowi tego samego k¡ta ostrego? Zadanie 0.10 Zapisa¢ w prostszej postaci wyra»enie a 6 d 4 b 3 c 4 2 a 4 b 2 c 2 d 3 3 : Zadanie 0.11 Wykona¢ pot¦gowanie (a 1=2 + a 3=2 ) 2 . Zadanie 0.12 Wykona¢ dziaªania 3 2x + 6 x 2x 2 12x + 18 : Zadanie 0.13 Znale¹¢ liczby a i b takie, by funkcje wymierne f(x) i g(x) byªy równe f(x) = a x 1 + b x + 1 ; g(x) = 5x 1 x 2 1 : Zadanie 0.14 ([1], str. 124) Niech a = [2;k];b = [3; 5]. Wyznaczy¢ warto±ci parametru k tak, by (a) wektory a i b byªy równolegªe, (b) wektory a i b byªy prostopadªe, (c) k¡t mi¦dzy a i b byª równy =3. Zadanie 0.15 Wyprowadzi¢ wzór na wspóªrz¦dne ±rodka ci¦»ko±ci trójk¡ta o wierzchoªkach A(x A ;y A ); B(x B ;y B ); C(x C ;y C ); wykonuj¡c dziaªania na odpowiednich wektorach. 4 p 3=2; s = 1=2; c = p 3=2; s = 1=2; c = 1 x 3 Zadanie 0.16 Dane s¡ punkty: A(1; 3); B(4; 7); C(2; 8); D(1; 4): Sprawdzi¢, »e s¡ one wierzchoªkami równolegªoboku. Obliczy¢ pole tego równolegªoboku. Zadanie 0.17 Wyznaczy¢ wspóªczynnik kierunkowy prostej przechodz¡cej przez punkty A(3;4) i B(1; 0). Zadanie 0.18 Napisa¢ równanie prostej przechodz¡cej przez punkt P(1; 1) i tworz¡cej k¡t =3 z do- datnim kierunkiem osi Ox. Zadanie 0.19 Wyznaczy¢ k¡t mi¦dzy prostymi y = x i y = x. Zadanie 0.20 Sprawdzi¢, czy podane trójki punktów nale»¡ do tej samej prostej (a) A(0; 5); B(2; 1); C(1; 7), (b) A(2; 0); B(4;3); C(3; 3 ). Zadanie 0.21 Maj¡c dane równania prostych zawieraj¡cych dwa boki równolegªoboku: x 3y = 0 i 2x + 5y + 6 = 0, oraz wspóªrz¦dne jednego z wierzchoªków: C(4;1), napisa¢ równania prostych zawieraj¡cych pozostaªe boki równolegªoboku. Zadanie 0.22 Obliczy¢ odlegªo±¢ punktu A(4; 5) od prostej xy + 4 = 0, bez stosowania wzoru na odlegªo±¢ punktu od prostej. Zadanie 0.23 Rozwi¡za¢ ukªad równa« mx + (2m 1)y = 3m; x + my = m: Dla jakich warto±ci parametru m rozwi¡zanie tego ukªadu jest par¡ liczb o ró»nych znakach? Zadanie 0.24 Dla jakich warto±ci parametru m punkt przeci¦cia prostych 3x+ 4y = 5m7; x4y = m + 3 nale»y do pierwszej ¢wiartki ukªadu wspóªrz¦dnych? Zadanie 0.25 Dla jakich warto±ci parametru m proste (3m + 2)x + (14m)y + 8 = 0; (5m2)x + (m + 4)y 7 = 0 s¡ prostopadªe (równolegªe)? Zadanie 0.26 Dane s¡ proste o równaniach y = x + m + 1; y = 2x2m: Dla jakich warto±ci m punkt 5 przeci¦cia prostych nale»y do wn¦trza koªa o promieniu p 5 i ±rodku w pocz¡tku ukªadu wspóªrz¦dnych?
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|