« M E N U » |
»
|
» Ktoś, kto mówi, że nie zna się na sztuce, źle zna samego siebie. | » Alistair MacLean - Czerwony Alarm, Biblioteka, Alistair MacLean | » Akumulator do FORD TRACTORS New Major Power Major, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD TRACTORS 860, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD TRACTORS 65 D, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD TRACTORS Dexta, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD 7000 Serie 7600, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD 2000 Serie 2261 E 2262 E 2263 E 2264 E 2265 , akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD 2000 Serie 2601 E 2602 E 2603 E 2604 E, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD 3000 Serie 3430 3930, akumulatory budowlane | » Akumulator do FORD 1000 Serie 1520 1720, akumulatory budowlane |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaramix.keep.pl
|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Instrukcja montażu Ford Mondeo Nr wtyczki, Nr pinu Kolor przewodu Przeznaczenie Podłączenie Umiejscowienie P- 1.1 czarny masa załączana czujnik P- 1.2 pomarańczowy wyzwalanie z czujnika czujnik P- 1.3 czerwony zasilanie +12V czujnik P- 2.1 różowo-czarny wyłączenie alarmu biało-czarny lewy próg P- 2.2 nieb-czerwony siłownik bagażnika pomarańczowo-czarny lewy próg P- 2.3 niebieski wyzwalanie z bagażnika (kombi) czarno-pomarańczowy lewy próg wyzwalanie z bagażnika(sedan) czarno-pomarańczowy prawy próg P- 2.4 zielono-biały otwieranie wejście czarno-biały lewy próg P- 2.5 zielony otwieranie wyjście czarno-biały lewy próg P- 2.6 szary wyzwalanie z drzwi kierowcy czarno-czerwony lewy próg P- 2.7 nieb-czarny wyzwalanie z maski ( - ) wyłącznik maski wyłącznik maski P- 2.8 czarny zasilanie masa czarny lewy próg P- 2.9 biały wyjście-wejście kierunkowskazów niebieski lewy próg P-2.10 różowy włączenie alarmu żółto-czarny lewy próg P-2.11 żółty zapłon +12V (benzyna , TD) pomar-niebieski lewy próg zapłon +12V (TD CI) zielono-niebieski skrzynka bezpiecz. P-2.12 zielono-czarny zamykanie wyjście czarno-pomarańczowy lewy próg P-2.13 pomarańczowo-biały otwieranie wejście czarno-zielony lewy próg P-2.14 pomarańczowy otwieranie wyjście czarno-zielony lewy próg P-2.15 szaro-czarny wyzwalanie z drzwi ( - ) czarno-niebieski lewy próg P-2.16 brązowy sterowanie syreny ( + ) biały syrena P-2.17 czerwony zasilanie +12V pomarań-żółty lewy próg P-2.18 biały wyjście kierunkowskazów (sedan) niebiesko-czerwony lewy próg wyjście kierunkowskazów (kombi) niebiesko-czerwony prawy próg P-3 wtyczka niebieska wyłącznik serwisowy P- 4 wtyczka czerwona dioda LED P- 5 podwójny czarny rozcięcie obwodu elektryczneg o silnik diesla TD CI zielono-niebieski skrzynka bezpiecz. silnik diesla TD pomarańczowo-zielony lewy próg silnik benzynowy pomarańczowo-zielony lewy próg UWAGA!!! Opis złączy alarmu: P- 1 : Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby, ultradźwiękowego, położeniowego, radarowego. P- 2 : Złącze główne alarmu wyposażone w osiemnaście pinów: 1. Różowo-czarny: wyłączenie alarmu ( + ), podłączamy do przewodu wykonawczego siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie +12V w chwili otwierania drzwi. Montaż Ford Mondeo 1 2. Niebiesko-czerwony: wejście o polaryzacji dodatniej, podłączamy do przewodu wykonawczego siłownika bagażnika, na którym pojawia się +12V w chwili otwierania bagażnika. 3. Niebieski: wyzwalanie alarmu z bagażnika, wejście alarmu o polaryzacji ujemnej. 4. Zielono-biały: wejście przewodu otwierającego zamek centralny. Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego, podłączamy od strony zamka współdziała z przewodem z pinu 5 (wejście ) 5. Zielony: wyjście przewodu otwierającego zamek centralny. Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego, podłączamy od strony modułu, współdziała z przewodem z pinu 4 ( wyjście ). 6. Szary: wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o polaryzacji ujemnej, podłączamy pod drzwi kierowcy. 7. Niebiesko-czarny: wyzwalanie alarmu z maski, wejście alarmu o polaryzacji ujemnej. 8. Czarny ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu ( masa ), przewód podłączamy do nadwozia samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu wychodzi przewód do zasilania syreny. 9. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów. 10. Różowy: włączenie alarmu ( + ). Podłączamy do przewodu wykonawczego siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie +12V w chwili zamykania drzwi. 11. Żółty : informacja o zapłonie ( +12V ), podłączamy do przewodu na którym jest +12V w pozycji ON na stacyjce (15) i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Wejście aktywujące funkcje antynapadową i blokujące wyłączenie alarmu nadajnikiem (pilotem). 12. Zielono-czarny: zamykanie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego zamka. Wyjście działąła po włączeniu zapłonu ( funkcja zamykania drzwi po włączeniu zapłonu ). 13. Pomarańczowo-biały: wejście przewodu otwierającego z przełącznika zamka. Po rozcięciu przewodu (w instalacji fabrycznej) otwierającego, podłączamy od strony zamka współdziała z przewodem z pinu 14 (wejście ) 14. Pomarańczowy: otwieranie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego zamka. Wyjście to działa tylko po wyłączeniu zapłonu ( otwieranie drzwi po wyłączeniu zapłonu ) współdziała z przewodem z pinu 13 (wyjście) . 15. Szaro-czarny: wyzwalanie alarmu z drzwi ( - ), wejście alarmu o polaryzacji ujemnej. 16. Brązowy: sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie. 17. Czerwony ( 0,75 mm ) : zasilanie alarmu +12V . Podłączamy bezpośrednio do przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi przewód do zasilania syreny. 18. Biały : wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów. P- 3 : Złącze niebieskie-włącznik serwisowy. Wyłącznik służy do wyłączania funkcji antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu. Włącznik montujemy w ukrytym miejscu. Miejsce montażu ustalamy z klientem. Montaż Ford Mondeo 2 P- 4 : Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu, montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z klientem. P- 5 : Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności max 20 A. Tym rozcięciem unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji antynapadowej. W celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py paliwa ewentualnie zapłonu. Funkcje diody LED • miga ⇒ system uzbrojony • nie miga ⇒ system rozbrojony Blokada silnika Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje zablokowanie jednego z obwodów elektrycznych (wybór instalatora)np. zapłonu lub p-py paliwa. Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego – funkcja programowana Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się po 3 sekundach od włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują się. Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu systemu będzie słychać, oprócz normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych. Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana : 4 sygnał syreny ⇒ wzbudzenie czujników 3 sygnał syreny ⇒ włączenie stacyjki 2 sygnały syreny ⇒ otwarcie drzwi, maski lub bagażnika Inteligentna samodiagnoza systemu Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub gdy uszkodzony jest któryś czujnik będzie słychać dodatkowe 2 sygnały dźwiękowe . W tej sytuacji system automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom. UWAGA : Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to system go zablokuje. Samouzbrojenie (rearming) Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi się automatycznie zamykając drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem systemu (np. naciśnięcie nadajnika (pilota) w kieszeni). Awaryjne wyłączenie alarmu Awaryjne wyłączenie alarmu pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie funkcje ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np. wyczerpana bateria). 1. Wejść do samochodu, otwierając drzwi kluczem Montaż Ford Mondeo 3 2. Przełączyć stacyjkę w pozycję zapłon. (Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem. Nie wyłączymy alarmu pilotem) 3. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych ( około 10 sekund ) – alarm zostanie rozbrojony i będzie można uruchomić silnik. Funkcja antynapadowa Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty- napadową poprzez jednokrotne naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową. Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ? Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi), system będzie dawać kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30 sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika nie jest możliwy, włączona jest syrena, błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik. • * gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu (przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy na chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne podjęcie takiej próby, a silnik będzie pracował tylko 10 sekund. ODIS – Optimal Driver Identification System Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu. Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora (Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania pojazdu po upływie odpowiedniego czasu. Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego zaprogramowania do systemu. Procedura programowania identyfikatora ODIS do systemu : 1. Odłączyć alarm od zasilania. 2. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry. 3. Podłączyć zasilanie alarmu, miniaturowy głośniczek w centralce piśnie 1 raz. 4. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do dołu. 5. Wprogramować ODIS’a poprzez jednokrotne naciśnięcie wewnętrznego przycisku w ODIS’ie 6. Wprogramowanie ODIS’a system potwierdza 3 krotnym sygnałem miniaturowego głośniczka 7. Obligatoryjnie należy wypełnić wszystkie 4 komórki pamięci centralki poprzez 4 krotne wprogramowanie pilota ODIS Montaż Ford Mondeo 4 8. Po zapełnieniu ostatniej komórki pamięci system automatycznie kończy procedurę programowania UWAGA : do systemu można zaprogramować maksymalnie 4 ODIS”y (po jednym do każdej komórki pamięci). Procedura kasowania identyfikatorów ODIS z pamięci systemu: 1. Odłączyć alarm od zasilania. 2. Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry. 3. Podłączyć zasilanie 1 sygnał miniaturowego głośniczka potwierdzi wejście systemu w tryb programowania ODIS’ów. Należy poczekać 10 sek. miniaturowy głośniczek piśnie 5 razy. 4. Piloty ODIS są wykasowane. 5. Przełączyć przełącznik DIP na dół. Po zaprogramowaniu identyfikatora do systemu nadaje on co 12 – 15 sekund sygnał radiowy. Dwa kolejno następujące po sobie sygnały odebrane przez system rozbrajają funkcję antynapadową (nie ma potrzeby rozbrajać jej ukrytym wyłącznikiem, choć istnieje taka możliwość). Tryb serwisowy funkcji antynapadowej: W przypadku, kiedy chcemy pozostawić samochód w serwisie bez ujawniania miejsca montażu ukrytego wyłącznika lub nie chcemy korzystać z funkcji antynapadowej należy zablokować ją trybem serwisowym. Włączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej: 1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon 2. nacisnąć ukryty wyłącznik w celu rozbrojenia funkcji antynapadowej 3. nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik 15 sekund Włączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej system potwierdzi 3 sygnałami miniaturowego głośniczka, ponadto będzie o tym przypominał jego pojedynczym sygnałem dźwiękowym po każdym włączeniu zapłonu . Wyłączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej: 1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon 2. nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik 15 sekund Wyłączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej system potwierdzi 3 sygnałami miniaturowego głośniczka. Programowanie funkcji systemu : 1. przełączyć przełącznik DIP dla danej funkcji 2. odłączyć zasilanie alarmu 3. podłączyć zasilanie FUNKCJA Przeł. DIP w poz."dół" Przeł. DIP w poz."góra” 1 - ODIS Patrz procedura programowania identyfikatora 2 – funkcja antynapadowa NIE TAK 3 - zamykanie drzwi po stacyjce NIE TAK 4 – sygnalizacja uzbrajania i rozbrajania GŁOŚNA CICHA Montaż Ford Mondeo 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plhot-wife.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobry przykład - połowa kazania. Adalberg I ty, Brutusie, przeciwko mnie?! (Et tu, Brute, contra me?! ) Cezar (Caius Iulius Caesar, ok. 101 - 44 p. n. e) Do polowania na pchły i męża nie trzeba mieć karty myśliwskiej. Zygmunt Fijas W ciepłym klimacie najłatwiej wyrastają zimni dranie. Gdybym tylko wiedział, powinienem był zostać zegarmistrzem. - Albert Einstein (1879-1955) komentując swoją rolę w skonstruowaniu bomby atomowej
|
|